אנו מלמדים את המדיטציה הטרנסנדנטלית מתחילת שנות השישים אך למעשה השיטה הזאת אינה חדשה. היא הגיעה אלינו מהמסורת הוודית העתיקה של הודו. פירוש המילה וודה הוא ידע אולם לא מדובר כאן בידע אינטלקטואלי שנרכש מקריאה בספרים או מלימודים רגילים אלא בידע טהור שהובא על ידי רישים (רואים) שחיו בהודו בתקופה הקדומה. הרישים זיהו מתוכם את חוקי הטבע שמארגנים ומכוונים את הבריאה ואת המנטרות או צלילים ראשוניים שבעזרתם ניתן לתרגל מדיטציה, לעבור מעבר לכל פעילות מנטלית ולהתנסות במצב של תודעה טרנסנדנטלית בלתי מוגבלת. התנסות זאת נקראת בספרות הוודית "סמאדי" או "יוגה" (מצב אחדותי של תודעה).
הידע על המדיטציה הטרנסנדנטלית היה קיים בהודו במשך שנים רבות אך מאחר ולא היו דרכים לשמר אותו בצורה טהורה הוא הלך לאיבוד. סוואמי בראמננדה סארסווטי, או גורו דב היה המורה שביסס מחדש הבנה
נכונה של הידע הוודי העתיק. גורו דב שימש כשאנקרצ'ריה של צפון הודו וזכה להערכה עצומה בכל הודו. ד'ר ראדה קרישנן הפילוסוף ההודי המפורסם, שהיה גם נשיא הודו, הילל אותו "כהתגלמות הוודנטה" כלומר כאדם שגילם בחייו את החוכמה הוודית המלאה על אחדות החיים. באותו זמן שגורו דב הפך להיות השאנקרצ'ריה של צפון הודו מהרישי עשה תואר שני בפיזיקה וכימיה באוניברסיטה של האלאבד. בנוסף ללימודים הרגילים מהרישי התעניין תמיד בנושאים רוחנים וכשהוא שמע שגורו דב ישהה מספר ימים באלאבד הוא הלך לראותו ומהרגע הראשון שהוא ראה אותו הוא ידע שהוא מצא את המורה הרוחני שלו. אחרי מספר פגישות מהרישי ביקש מגורו דב להישאר איתו ולהיהפך לתלמידו. גורו דב הסכים אולם התנה זאת בכך שמהרישי יסיים בתחילה את לימודיו האוניברסטאים. מהרישי עשה זאת ולאחר סיום לימודיו הוא הצטרף לגורו דב ובמשך 12 שנה היה תלמידו הקרוב ביותר. לאחר שגורו דב עזב את העולם במאי 1953 מהרישי בילה שנתיים בשתיקה ובמדיטציה בהרי ההימליה ולאחר מכן הוא נסע לדרום הודו והתחיל להרצות וללמד מדיטציה טרנסנדנטלית לכל מי שחפץ בכך. בשנת 1959 מהרישי חנך את האגודה הבין לאומית למדיטציה ששמה לה למטרה להביא את הידע של המדיטציה הטרנסנדנטלית לכל אדם בלי קשר לאמונתו הדתית או לרקע התרבותי שממנו הוא הגיע.